Prosba o radu

Dnes mě přišel mail s prosbou o radu jak na angličtinu...


Znění:

Chao, cetl jsem prispevek na internetu co si psal o australii..
Napsal si ho hodne dobre a obycejnej clovek si alespon pod tim dokaze lecos predstavit...
Kdyz to ale shrnu,  ceka me matura na skole ale jelikoz je to s moji aj bida hodne velka a s penezma jak by smet co bys mi doporucil abych se co nejrychleji a nejlevne naucil aj?? platit si skolu mi prijde zbytecny... mozna ne.
Diky

Moje odpověd a rady jak na to:

Čau Lukáši,

záleží jestli chceš vyrazit do Austrálie nebo ne. Hodně lidí tam vjede s minimem peněz, a počítá s výdělkem až v Austrálii.

Minimum znamená jednosměrná letenka do Austrálie + cca 1000AUD na první měsíc. Školu pro vízum si musíš zaplatit již z ČR a jazykové školy jsou drahé až okolo 190 až 250 AUD na týden. Dá se to trochu obejít tím, že si uděláš následující rozvrh: mesíc volna/prace - měsíc skola - dva mesíce volna/prace - měsíc skoly - dva mesíce volna/prace. Dostaneš vízum na 7 měsíců. Za dva měsíce školy dáš v jazykové škole 1600 AUD ale seženeš i levné a méně časově náročné většinou se jedná o školy, které školí marketing, internet, business a podobně. Jsou potřeba navštěvovat jen dva dny v týdnu a tak můžeš pracovat i při škole.

Nájem na týden v bytě s cca 4 - 6 lidmi stojí od 160 AUD. Pokud budeš chtít v AU zůstat déle, stačí našetřit 1700 AUD za půl roku a požádat o prodloužení víza (částka platí pro půlroční poplatek za vízum a školu). Musíš si najít práci, počítej s tím že minimálně dostaneš 9 AUD čistého na hodinu. Pracovat můžeš 20 za týden pokud máš školu, či neomezeně v týdnech volna. Dost lidí mělo dvě práce, po 15 až 20 hodinách týdně každou a nevím že by měl někdo problémy. Jinak mě dobře poradily v Australiaonline.cz agentura přes kterou jsem jel do Australie.

Pokud se chceš naučit AJ doma zkus následující:
1) ze stránek http://helpforenglish.cz/cetba/  zde si vytiskni článek dle tvojí úrovně a zároven si ho stáhni v MP3. Cestou do školy článek poslouchej a zároven čti.

2) kup si gramatiku aj - ale jen v angličtině, já používám Gramar in use od University Cambridge a každý den přepiš na papír jednu kapitolu a udělej cvičení k dané kapitole.

3) poslouchej jakýkoli audio v MP3. stáhni si do mobilu něco v angličtině, co tě zajímá a poslouchej to každý den cestou do školy nebo práce.

5) pokud máš možnost mluvit anglicky, mluv

4) každý den udělej minimálně jeden bod ze třech předchozích.

Já vím že se mě to lehko říká. Sám jsem po návratu y Austrálie prvních 14 jen občas poslouchal v MP3 angličtinu a až tento týden jsem začal s přepisováním gramatiky a slovní zásoby. 

Pokud budeš alespon 15 minut denně věnovat angličtině, zaručuji úspech.

Nejrychleší cesta jak se naučit angličtinu je někam odjet, nemusí to být ale nutně do Austrálie...




Žádné komentáře: