Cetba je dulezita

Tak s postupnym zlepsovanim meho levelu anglictiny, zjistuji ze cim dal tim vice je dulezita cetba cehokoli v anglictine.

Jsou zde hned dva dulezite body proc cist anglicke texty. Prvni je slovni zasoba, nejen ze si opakujete slovicka, ale taky se ucite nova slovicka, tim ze nezname slovicko pochopite z kontextu. Druhy duvod, specialne platny pro me, je zapamatovani anglickeho slovosledu (zaklad: subject + verb + object) a taky nauceni se frazi, ktere se nedaji doslovne prelozit.

Ja jsem si koupil jako prvni knizku v secondhandu (tedy bazaru) "Harry Porter - Kamen mudrcu". Anglictina je v teto knizce lehci, protoze je psana pro deti, film jsem videl, tedy znal jsem hlavni osu pribehu. No na poprve jsem rozumnel cca 60% coz je podle me uspech. Na podruhe uz to bylo lepsi a dokonce jsem si to i uzil. Druha knizka byla od "Maria Puzza - Omerta", a tu jsem si opravdu uzil. Doporucuji vsem.

Jak cist
Na poprve jsem si pri cteni prekladal vsechna slovicka na strance, ktera jsem neznal, a vpisoval jsem je primo do knizky, jenze to bylo pomale, nehlede na to ze ve vlaku jsem mel k dispozici pouze prekladovy slovnik z mobilu. Pak uz jsem prekladal jen ty nejdulezitejsi slovicka z pribehu, tak jedno dve na stranku. Taky je dobry pokud si tu knizku prectete dvakrat, idealne v kratkem intervalu za sebou.


Takze cist, cist a cist.

Žádné komentáře: