Prvni tyden ve skole

Rekapitulace skolneho
Takze mam za sebou prvni tyden ve skole. Prihlasil jsem se do skoly Milton College Sydney, kterou jsem si musel vybrat a zaplatit uz v Praze a certifikat o zaplaceni byl soucasti zadosti o vyzum, ktere mam na den presne podle skoly. Takze uz v Praze jsem si vybira skolu a dal jsem na doporuceni australiaonline. Videl jsem cenik a tyden skoly (25 hodin)se pohybovat od 200 do 250 AUD za dany tyden. Jelikoz jsem se chtel vejit do limitu zameril jsem se na cenu a bylo pro me prekvapenim ze pry Miltom ma pro studenty z stredni evropz slevu z 205 AUD na 185 AUD. Takze rozdil od tech nej skol byl cca 75 AUD za tydencoz pro me bylo dost. Kvalifikace skoly dle AOL byla ctyri hvezdicky (max je pet hvezdicek, ktere meli ty lepsi skoly). Takze zaplatil jsem 19 tydnu uz v Praze.
Rozpocet skoly
za skolne 19 * 185 AUD -----------3515AUD
za pomucky 19 * 5 AUD-------------- 95AUD
Zapisne 1 * 200 AUD
Zdravotni pojisteni 1 * 185 AUD (plati za Vas skola)
Celkem 3995 AUD
Start
Dalsi z duvodu proc jsem souhlasil s touto skolou bylo krome ceny to, ze se nachazi kousicek od nadrazi. Pocital jsem s tim, ze bude dojizdet vlakem. Takze skola je kousem za Harbor Bridge, v North Sydney. Takze neni uplne v centru. Prvni den podneli jsem prisel do prvniho patra office budovy, ktere skola ma pronajate. Jiz podle instrukci agentury jsem prisel vzorne driv o 35 minut pred devatou (nemam rad kdyz jsem nekde pozde nebo mene jak 5 minut pred zacetkem). Tam se me ujala recepcni a dala me formular, ktery jsem vyplnil. Mrkla na pas a pak me poslal do spolecenske mistnosti. Jelikoz kurz muzete na teto skole zacit kazde pondeli, byli zde jiz dva novi. Celkem tento den prislo cca 13 novych zaku.
TEST
Cekal jsem cca 25 minut do devate hodiny, kdy zacal prijimaci test na zarazeni do trid General English (A zaklad, B,C,D,E,F nejlepsi). Test se zkladal z:
poslech cca 15 minut
gramatika 3 x A4
esej o tom proc jsem prijel do Australie
pohovor
test na internetu (klikani jestli slovo existuje nebo ne)
Pak jsem odesel domu.

Vyuka
V utery jsem prisel pred devatou a zjistil jsem ze jsem v tride C1. Coz ci musim na jednu stranu pogratulovat (jeste v prosinci 2007 jsem umel jen "yes a no") a zaroven pokarat se. Mohlo to byt lepsi. V CR jsem se cely leden, unor a kus brezna ucil v prumeru dvakrat denne anglictinu. Hlavne proto, ze jsem tam nechtel prijit s uplnym nic. Druhotny duvod je proc bych mel platit za zakladni znalosti anglictiny, ktere se mohu naucit sam, a hlavne bych se toho asi za pul roku moc nenaucil, kdybych nic numel a zacal v Miltonu v tride A.
Nastoupil jsem do tridy C1 a tam zrovna probirali Past tense continous, coz se zrovna trefili do toho, co jsem z casu neumel. Zatim nejvetsi zadrhel vidim v tom, ze ve tride je z celkoveho poctu 14 lidi 12 asiatu (10 korejcu, 1 japonka, 1 thajka, 1 peruanka a jeden cech). Pulka je na tom lepe nez ja a druha pulka o trochu hure. Ten zadrhel je v jejich vyslovnosti, sam mam totiz vyslovnost docela spatnou, a oni to jakoby sekaji. Ucotele jim celkem rozumi, protoze na skole je 90% asiatu(zrejme uz hezkou radku let). Spatnou vyslovnost ale trumfuji v pohode slovni zasobou, klobouk dolu.
Skola zacina v 9:00 prvni hodina je do 10:40, 20 min prestavka a do 12:40 druha hodina, 40 min obed a do 15:00 treti a posledni hodina z peti placenych. Pak je moznost jit na hodinu zdarma od 15:10 do 16:00. Ja jsem ji testnul jednou a pak jsem na ni uz nesel, vadi me ze prijedu domu az pred sestou vecer, kdyz jsem ve skole do 16h.
Doma
Ve skole si pisu slovicka, ktera neznam a doma si je dodatecne prekladam. Pak kazdy den delam jednu lekci ze sve knizky a alespon 2h za tyden se snazim cist anglickou knizku.
A tak kazdy den. Docela to ujde, akorat bych nekdy privital rychlejsi postup a nekdy vice gramatiky a mene poslouchani. Ale je to prvni tyden, tak uvidime co dal. Taky si asi zmenim kurz General English (mam 19 tydnu) na Business english nebo IETLS (tvrdsi kurz s certifikatem na konci, kam muzete pokud mate General english na urovni min. D). Takze uvidime, jak se me podari postoupit.
Notebook
Pred odjezdem jsem docela premyslel o koupi NB a pouzivani v australii. Prvni moje dilema bylo jestli to tu nebude levnejsi (predce jenom si rikam vetsi zeme = vetsi odbyt). Jiz doma dle netu to nevypadalo dobre. Nyni to potvrzuji NB jsou levnejsi v CR. Vyplati se koupitv AU pouze pokud planujete tu zustat dele jak rok( kvuli au zaruce) a pokud si tu na nej vydelate. Jinak receno nevyplati se ho kupovat za penize z cech. Pokud si je tu vydelate (min mzda 12aud/hodinu a zakladni NB stoji cca 800 AUD) tak to je dobre.
Zmena pracovniho povoleni
Pokud zadate o vizum, dostanete do pasu krome jinych podminek NO WORK. To se koncem mesice zmenilo a dostava se automatickz Work 20h.perweek. Predtim jste o to museli zadat dodatecne coz ted delam. Nic tezkeho to sice neni, ale zmena Vam umozni hned po priletu zacit makat coz jinak trva min tyden dva nez si to vybehate.
Neco z kultury
Taky jsem si zacal memorovat korejska jmena (tech co nemaji english name] a je to husty, i ucitele s tim maji obcas problem. Taky zacinam menit trochu pohled na - ted to reknu hnusne "sikmovoky" sorry. Korejci(jo bavime se o tech jiznich jo) na me docela zapusobili. Prvni ceho jsem si vsimnul je ze jsou technicky na urovni. Mobil + el. slovnik (vypada jako PDA mutovane s prvnim el. diarem) je standardni vybavou pro kazdeho. Jsou druzni, obedva se v grupe u stolu ve tride a prijdou i z jinych trid (ty co postoupili o tridu vyse) a dlabe se a keca se(anglicky). Hned prvni den me prizvali at jdu k nim a bylo to pro me moc prijemne pomohli "prolomit ledy".

Žádné komentáře: