Party kamaradu z Korey

Jiz behem minuleho tydne jsem dostal pozvanku na party, kterou poradala moje "spoluzacka". Party mela dva hlavni duvody, ten prvni byl - no proste party a ten sekundarni byl rozlucka s dvema spoluzaky kterym v dany den konci skola. Byl jsem moc rad ze me pozvali a samozrejme jsem prijmul a cekal jsem co to asi bude. Totiz party poradali korejsti bratia, tak jsem si rikal, co znamena v pro Korejce slovicko PARTY. Z cech jsem byl zvykli.... no ale vzdyt vy vite.

V patek se vybirali penize, a odemne chteli po otazce jestli chci pivo 10AUD (alkohol totiz nemohu pit). Pak jsem se po skonceni skoly (15h) sesli a odebrali spolecne vlakem do daneho mista. Vlaky jsou tu vubec hodne vyuzivany dopravni prostredek, ale mam na mysli "Suburb Train" tedy vlaky, ktere jezdi jen po meste a jeho predmestich. Pak je tu take hodne zajimave, ze tu maji docela hodne pouzivanou lodni dopravu. Zaliv, na kterem Sydney lezi je totiz pekne zariznuty do stredozemi. Dalsri zajimavost je jednokolekla - metro, ktere jezdi na jedne koleji, a jen na jednom okruhu vylozene v centru a je cca 15 m nad zemi. Takze jako my v CR chytime tramvaj, bus, a tak - tak tady si chyti lod, jednokolejku nebo vlak(busy tu jsou taky).

Zpatky k party, prijeli jsme do bytu, nadherneho a sherovaneho s obrovskym balkonem, kde se pak temer vse odehralo. Po prijezdu se zacalo varit a grilovat a ja jsem mel moznos se rozkoukat a pokecat si. Zase jsem se presvedcil jak je ta anglictina pro me dulezita; ono kdyz tu mate japonce, thajku, cechy a korejce tak se snazite komunikovat jak to jde, obcas si vypomahate rukama i nohama. Vsichni jsme mluvili anglicky, vyjma Korejcu, kteri byli znacne v presile a obcas mluvili korejsky.

Po zhruba dvou hodinach bylo pripravene jidlo a bylo se na co koukat. Jak jste si mozna vsimli tak se vyndali takove ty male stolecky u kterych se kleci nebo sedi v "tureckym sede". Jidla byla velmi chutna a zajimava i na pohled:
Kimci - nakladane zeli se zajimavym korenim, tradicni korejske jidlo, ktere se da uchovat v chladu i nekolik mesicu snad i roku. Trochu obdoba naseho kysaneho zeli, ale s jinou chuti a konzistenci.
Salat z zelene cibulky - nejdriv jsem si myslel, ze je to bambus. Ale to byla chyba. Zrejme zelena nat z cibulky nebo mozna cesneku. Velmi dobre, napul priloha napul salat.
Vareny bucek - ano slysite dobre :o) vareny bucek, vapadal jak peceny. Varili ho ve vode s trochou magi, cesneku a dalsich ingredienci.
Grilovane veprove - stejky z krkovicky se ogriluja a protoze se vsechno ji hulkama tak se to i nastriha na mensi kousky. Vyborny napad.
Chilli - v korejske kuchini nesmi chybet chilli. Hodne jidel ho obsahuje. Tady jsme ho meli v podobe nakrajenych zelenych papricek na kolecka. Zkusil jsem dve a docela to slo. Prej je to ta mirnejsi varianta :o)
Varene vajicka - vajicka podobna nasim michanym. Jen se "vari" v misce, kam se rozklepnou a smichaji s dalsimi ingredijencemi. Zajimave, akorat nevim, jestli se to varilo nebo opekalo...
Opekane (sladke) brambory a kukurice - po tom ce ce dodelalo maco, se na zbytek uhli hobily sladke brambory v alobalu a kukurice take. Zajimave zakonceni. .

Jako perlicku, jsme tam meli klokani maso, alo to bylospise z hecu nez z korejske kuchyne.


Pak jsme po snedeni jidla hrali takovou zajimavou hru o to kdo bude mit nadobi. Zajimava a rychla hra, kterou chci u nas zavest take. Uz me nebavi rano mit nadobi. Jenze tady byla narozdil od cech vetsina lidi tak nejak OK. Skoncili jsme po 10 hodine vecer a odesli vsichni na blizkou zastavku vlaku a tam se rozprchli.

Bylo to velmi zajimave. Moc jsem si to uzil a jem rad, ze jsem mohl poznat kousek "korejske kultury" .Vyfotil jsem nekolik fotek z mobilu, takze prikladam odkaz. Samozrejme tam mel kazdy druhy digital, takze az obdrzim fotky tak je prihodim.

3 komentáře:

Petr Bogart řekl(a)...

blanšírovaná vejce :-), standard, seš kuchař pyčo, čum: http://en.wikipedia.org/wiki/Blanching

Ludy řekl(a)...

Koukam, ze mas stejne zazitky jak ja na Malte. Doufam, ze si na me udelas cas az se vratis a pokecame osobne :-D Proniknou mezi cinany a japonce neni snadna vec, maji sve velke komunity a cizince mezi ne moc nepousteji, protoze si vystaci sami se sebou. Kdyz uz se s nami nejaky ten asiat bavil,(zval nas k sobe domu a na ruzne party a my zas jeho) tak jsme o nem rikali, ze je takovej mezinarodni smich. Ja jsem si takhle odvezla kamradstvi s Japonkou a Jirka zas s jednim ciname a jsme za to oba dva moc radi :-D

Bigdrobek řekl(a)...

To Petr: blansirovana vejce jsem fakt v cechach nevidel, ze bz se bezne pouzivaly. Pravda je ale taky, ze uz neco z kuchariny zapominam.... Vodu vsak uvarit umim tu jsem jeste nepripalil

To Lucka: Tady je velka komunita Korejcu (na skole) neni problem mezi ne zapadnout ... ale byt s nima ve tride je obcas narocne. Maji nadrcenou gramatiku, slovni zasobu, ale dost mizernou vyslovnost. Ani po trech tydnech jim plne nerozumim. Ja tu mam oproti nim (a i ostatnim) velikou vyhodu. Mluvime doma anglicky, obcas strejda s necim pomuze ale taky je pro nej lepsi anglictina.... korejci sharuji byt s korejcema, cesi s cechama ..... Dnes bych doporucil vsem co se nekam chystaji, at si priplati za pobyt v nejake rodine ... Uz jsem tu posbiral kontaktu na Thajku, mraky Korejcu, Japonce....

Diky za komentare :o)