Australie - jsem tu :o)

Prilet
Tak jsem priletel do Australie. Letel jsem s Korean Air za 34400Kc. Let se skladal z 10 hodinoveho letu Praha Soul, v Soulu jsem mel 5:40 pauzu a pak jsem letel dalsich 10 hodin do Sydney. Volna v Soulu jsem vyuzil take poslani dopisu do CR s Koejskzm postovnim razitkem. Jinak jeste dva dny po letu jsem citil zadek, kterz prosedel temer v kuse 26 hodin.
Zkusenosti z prvniho tydne
Druhy den sem se byl projit se strejdou do Sydney, zalozit studentske konto v bance, koupit si mistni SIMku a ukazat se v kancelari australia online. Udelat par fotek s Sydney operou v pozadi (popredi ja) aby jsem se ukazal ze jsem opravdu priletel do australie. Byl to pekny den.
Odlisnosti
Jidlo
V Australii je par veci jinaknaz jsme zvykli v Evrope. Prvni co me doslo bylo, ze hlavni jidlo je Dinner - vecere. Misto obeda si tu lidi udelaji jeden ci dva sendvitche. V Sydney restaurase nejsou pres obed zrovna plne. Myslim ze je to okopirovane z anglie.
Topeni
Dalsi vec prisla vecer (pro upresneni priletel jsem na austr. podzim) netopi se tu. Po mem prijezdu bylo pad destivyc dni a pres den bylo cca 15 stupnu. Bydlim v baraku u strejdy, kde predemnou vyrustali jeho deti, klasicky barak na predmesti. Presto, ze jsem to cetl v tipech od agentury, me to prekvapilo. V noci byla proste zima. Sel jsem spat v teplakach, rolaku, mikine a ponozkach. A to je podzim. Takz me pripada ze vzduch je tu hodne vlhky (jsem cca 50 km od pobrezi), ale to se jen domnivam.
Tyden
Vsechno (skoro) se tu odviji tydne, ne mesicne jako v CR.
Z Y
Na klavesnici jsou obracene, a jeste k tomu nemuzu najit hacky a carky.
Kultura pamatky
Zacnete si uvedomovat, v jak vyjimecnem zijeme state z hlediska hystorickeho. Tady jsou nejstarsi obekty stare cca 200 let. Zatim nejhezci budova( pro me) je Old government house snad ve Viktorianskem stylu stare anglie.
Predmesti (porad Sydney)
Misto panelakovych sidlist tu maji rozlehle a docela pekne predmesti, teda Kingswood je urcite hezky, uklizeny a zeleny. Predmesti to znamena mnoho patrovych (prizemnich) domecku s malym kouskem zahrady(travniku) a mnohdy ani toho ne. Dikz tomu se predmesti Sydney rozleha az cca 50 km od stredu mesta a porad je to ale Sydney. Pro fandy panelakovych sidlist mam jednu prijemnou zpravu: pozemkz okolo centra jsou samy mrakodrap. A na predmesti uz tu a tam vyrazi takz nejaky novodoby panelak. Za par desetileti tu bude urcite prvni obdoba panelakoveho sidliste. Odhaduji tak 30 Km od centra.
Skola a ost.
V ponedli nastupuji do skoly a jsem zvedavy jak to bude vypadat. 5 hodin denne. Pak si pujdu do me kancelare vyridit pracovni povoleni a hledat praci. Cilem prace v australii je privest si nejake penize domu, ale take hlavne podivat se na Novy Zeland a pak mozna dalsi mista v Australii. Vse bude zalezet kolik me zaplati za hodinu(budu brat min asi 13AUD).
Cviceni
Doporucuji zacit s cvicenim, jakymkoli ale zamerenym na protazeni tela. Staci pet minut rano a vecer a pomuze to i na psychiku. Sam jsem zase po dvou mesicni prestavce zacal.
Tak to je asi pro dnesek vsechno az budu mit neco noveho tak to sem dam
R.K.

2 komentáře:

David řekl(a)...

Tak to je fajn s tim cvicenim, jsem zvedav jak dlouho ti to vydrzi :-))). Ale urcite to i na tu psychiku muze pomoct...

Bigdrobek řekl(a)...

zatim cvicim porad. Ale uz jen rano...