Austrálie - žádost o vízum a rozočet

Rozhodl jsem se odjet do Austrálie a studovat angličtinu. Důvod je jednoduchý - potřebuji jí a ve škole jsem se učil německy. Po delším brouzdání na internetu jsem narazil na agenturu Australiaonline, kteří mě pomáhají a vyřizují za mě i vízum.
Do Austrálie jsem chci odletět na 6 měsíců, z toho budu 19 týdnů studovat angličtinu. Nejdůležitější je si na začátku vše spočítat. Ambasáda chce (leden 2008) finanční krytí 130.000Kč na 6 měsíců, a již při žádosti o vízum mít zaplacenou školu, což u mě je částka okolo 60.000Kč.
Domluvil jsem se v Práci a dal výpověď, vypověděl jsem také nájemní smlouvu na byt, zrušil pojistky a důchodové pojištění. Skoro se to zdá jako bych pálil za sebou všechny mosty co? I přes toto všechno jsou mé měsíční výdaje, až budu v austrálii, přes 6.000Kč měsíčně. Tedy musel jsem si nechat 40.000Kč na kontě.
Mám výhodu v tom, že mám v Austrálii příbuzné a budu bydlet ze začátku u nich. Jsou cca 1 hodinu vlakem od Sydney. Tedy školu jsem se rozhodl najít si v Sydney. Nutno podotknout, že moje angličtina je v současnosti mizivá.
Nyní Vám ukazuji můj soukromý rozpočet, jak jsem ho dal před cestou dohromydy.
Rozpočet na dobu 6 měsíců:
Škola v Austrálii + pojištění a zápisné 60.000Kč
Letenka zpáteční 34.000Kč
Žádost o vízum + zdravotní prohlídka 10.000Kč
Závazky v ČR (6.500Kč/měs) 40.000Kč
Cestovné (6 měsíců, pro někoho nájem) 19.000Kč
Jídlo (70AUD/týden - 25 týdnů) 28.000Kč
Celkem potřebuji 191.000Kč
S sebou si povezu asi 2.800 AUD (cestovné a jídlo) vše ostatní je zaplaceno již v ČR.
V současnosti mě přislo potvrzení z ambasády, že přijali mojí žádost.
R.K.

1 komentář:

Bigdrobek řekl(a)...

Austrálie - schválené vízum

Po všem papírování s víze jsem obdržel poštou schválené vízum. Paráda, super. Zaplatil jsem letenku. Začal jsem rušit pojistky a snižovat poplatky v ČR na minimum. V práci končím ke konci března 08. Chtěl jsem se s vedoucím domluvit, jestli mě vezme po návratu vezme zpět. Odpověd byla: nemohu Vám nic slíbit. No jejich chybajestli o mě nemají zájem.
Za měsíc odlétám, ukončil jsem pracovní poměr, nájem v Praze a všechny pojistky co šly. Zůstali jen půjčky a pár nutných poplatků. Docela jsem za sebou spálil hodně mostů.
Austrálie za to bude určitě stát.
R.K.